Ta strona wykorzystuje pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityka Cookies TelePolska Sp. z o.o.
TAK, WYRAŻAM ZGODĘ
Ostatnia aktualizacja strony: 17.10.2018r.

FAQ

FAQ - Często zadawane pytania

Co to są połączenia lokalne, strefowe i międzystrefowe?
Połączenia lokalne i strefowe to połączenia wykonywane do abonentów w tej samej strefie numeracyjnej.
Połączenia międzystrefowe to połączenia wykonywane pomiędzy abonentami należącymi do różnych stref numeracyjnych.

Co to są połączenia typu AUS?
Połączenia typu AUS to w szczególności połączenia z numerami specjalnymi (np. biuro numerów, numery skrócone), połączenia do numerów zaczynających się na: 80x (np. infolinie), 39x, 70x, 20(7,8) oraz do sieci przywoławczej. Połączenia typu AUS, które można zablokować (grupy numerów):

*Połączenia rozrywkowe o podwyższonej opłacie (0-700*x*, 0-701*x*, 0-708*x*, 0-20(7, 8)*x)

*Połączenia o podwyższonej opłacie - usługi, np.: 0-703*x, 0-704*x, 0-300x, 0-400x

*Połączenia międzynarodowe, do sieci komórkowych i pagerów, połączenia do Internetu i sieci teleinformatycznych, połączenia międzystrefowe

*Połączenia do infolinii, np.: 0-80x, 0-080x oraz domowy SMS tp

Jak można zgłosić awarię telefonu?
Zgłoszenia awarii lub usterki można dokonać telefonicznie bądź mailowo.
Przed rozmową z konsultantem TelePolska warto przygotować kilka informacji, które ułatwią rozwiązanie problemu, w tym imię i nazwisko abonenta oraz numer telefonu, którego dotyczy zgłoszenie i numer kontaktowy.
W zależności od rodzaju zgłaszanego problemu, konsultant pyta o szczegóły korzystania z telefonu np.
- czy abonent może wykonywać połączenia wychodzące?
- których rodzajów połączeń dotyczy problem?
- czy problem dotyczy połączeń przychodzących?
- jaki abonent słyszy sygnał po podniesieniu słuchawki?
- czy pojawiają się jakieś zapowiedzi słowne?
- jak często pojawia się problem?
- kiedy problem pojawił się po raz pierwszy?
Uzyskanie przez konsultanta BOK szczegółowego opisu problemu technicznego od abonenta, umożliwia służbom technicznym jak najszybsze rozwiązanie problemu.

Co to jest linia analogowa?
To łącze telekomunikacyjne (PSTN), na którym przesyłanie danych odbywa się w sposób analogowy. To najprostszy rodzaj linii telefonicznej, który jest używany przez większość klientów indywidualnych.

Czym jest "Oświadczenie o rozwiązaniu umowy abonenckiej"?
To dokument, umożliwiający zmianę operatora, upoważniające nowego operatora do przeprowadzenia całej procedury wdrożenia usług w imieniu abonenta.

Czy korzystanie z usług Prefix TelePolska 1053 wiąże się ze zmianą numerów telefonów lub koniecznością instalacji dodatkowych linii?
Nie. Zawarcie Umowy nie powoduje zmiany dotychczasowych numerów telefonów, instalacji żadnych dodatkowych linii lub urządzeń.

Czy podpisując umowę z TelePolska na usługę PrefiX 1053 muszę zrezygnować z usług TP S.A.?
Nie. Korzystanie z usług TelePolska odbywa w ramach linii telefonicznych TP S.A., nie wymaga założenia nowych linii, ani płacenia dodatkowego abonamentu.

Jakie połączenia można realizować za pomocą Prefix 1053?
Usługa ta umożliwia wykonywanie połączeń międzymiastowych, międzynarodowych oraz do sieci komórkowych do wszystkich abonentów w kraju i na świecie.

Po jakim czasie od podpisania umowy mogę zacząć korzystać z usług Prefix 1053?
Aktywacja usługi następuje w ciągu kilku dni od momentu otrzymania przez TelePolska podpisanej i prawidłowo wypełnionej umowy wraz z niezbędnymi dokumentami.

W jaki sposób można dzwonić poprzez prefix "1053”?
Przez prefix można dzwonić na kilka sposobów.
Preselekcja
Można skorzystać z usługi preselekcji polegającej na automatycznym dodawaniu prefiksu "1053" przed każdym wybieranym numerem międzymiastowym, międzynarodowym lub komórkowym. Usługę preselekcji można zlecić bezpośrednio w TP S.A. lub składając zamówienie u Doradcy Telekomunikacyjnego TelePolska. Wtedy konieczne jest wypełnienie druku „Zlecenie Preselekcji”, który TelePolska przekaże do TP S.A. Jest to najwygodniejsza dla Klienta możliwość.
Selekcja
Poprzez ”selekcję”, czyli ręczny wybór prefiksu „1053” przed wyborem numeru docelowego (dotyczy połączeń prefiksowych: międzystrefowych, międzynarodowych, do sieci tel. komórkowej).
Zaprogramowanie prefiksu w aparacie telefonicznym
Można też zaprogramować skrócone wybieranie w telefonie wyposażonym w funkcję zapamiętywania numerów. W tym celu pod jednym z klawiszy należy zaprogramować prefix "1053". W takiej sytuacji, aby połączyć się z wybranym numerem, wystarczy wcisnąć zaprogramowany wcześniej klawisz, a następnie wybrać numer, z którym chcemy się połączyć.
Selekcja bezpośrednia
W przypadku posiadania własnej centrali abonenckiej (PABX) można samemu zaprogramować automatyczne dodawanie prefiksu „1053” na centrali lub też zlecić tę czynność firmie zajmującej się jej serwisem.

Co to jest preselekcja?
To usługa stałego przekierowania połączeń międzystrefowych, do sieci komórkowej lub międzynarodowego do wybranego operatora telekomunikacyjnego. Realizowana jest bezpłatnie przez TP S.A. i polega na automatycznym dodaniu określonego prefiksu dla każdego połączenia międzymiastowego, międzynarodowego i do sieci komórkowych. Korzystając z preselekcji abonent nie musi wybierać ręcznie prefiksu TelePolska 1053 przy każdym połączeniu.

Co to jest billing on-line ?
Billing on-line jest to szczegółowy wykaz połączeń dostępny na stronie billing.telepolska.pl. W billingu on-line zarejestrowane są wszystkie połączenia wychodzące (zrealizowane poprzez prefix 1053), numery docelowe, czas trwania każdej rozmowy oraz jej koszt. Po każdej rozmowie można wejść na stronę i sprawdzić ile kosztowała nas rozmowa. Billing on-line umożliwia bieżącą kontrolę wydatków telekomunikacyjnych.

Jak skorzystać z usługi billing on-line?
Wystarczy zalogować się na stronie billing.telepolska.pl. Kliknąć na pole „billing”. Wpisać login oraz hasło. Login: to dowolny numer telefonu z umowy, dla którego świadczona jest usługa telefoniczna. Hasło: wysyłane jest razem z fakturą.

Kto wystawia fakturę za połączenia zrealizowane poprzez PREFIX TelePolska 1053?
Po każdym okresie rozliczeniowym TelePolska wystawia fakturę Klientom, z którymi została podpisana umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Kwota faktury odpowiada połączeniom międzymiastowym, międzynarodowym oraz komórkowym zrealizowanym za pomocą prefiksu 1053.

Czy za korzystanie z usług Prefix 1053 TelePolska zapłacę dodatkowy abonament?
Nie.

Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać informacje o nowościach w naszej ofercie, podaj swój adres e-mail

Billing on-line

Przeglądaj bieżący billing rozmów i kontroluj swoje wydatki

Przejdź do strony logowania

Przejdź do strony logowania

Biuro Obsługi Klienta

tel. +48 (22) 397 33 33
bok@telepolska.pl

Infolinia

tel. 801 911 000